Tuesday, September 15, 2009

KANCIL BERHARGA RM1 JUTA

Percaya atau tidak nilai Kancil di Malaysia lebih kurang RM1 Juta. Saya bukan nak jual ubat, tapi telah terbukti Kancil di Malaysia bernilai tinggi. Ini telah disahkan oleh rakan kita di negara jiran. Mungkin seluruh negara asean telah ketahui keajaiban Kancil Malaysia. Al-Kisah pada satu ketika.........
Seorang pakcik sedang memandu keretanya jenama KANCIL di Lebuhraya Utara Selatan, sedang asyik memandu kereta tersebut mengalami kerosakan dan telah parking di tepi lebuhraya. Nasibnya baik hari tu, telah berhenti sebuah kereta Porsche yang dipandu oleh satu lelaki melayu dan bertanya " apa yang boleh saya tolong? ". dan pakcik tu berkata " Begini Nak, kereta pakcik ni rosak, injinnya tak leh nak hidup ". " saya boleh bantu pakcik untuk tarik kereta " kata lelaki tersebut. " boleh juga apa salahnya, tapi kereta kamu tu laju, macam mana pakcik nak ikut " kata pakcik. Lalu pemuda itu beri cadangan, " Pakcik ikut saja kereta saya, kalau saya terpandu laju, pakcik bagilah isyarat lampu tinggi ( high beam ), dan saya akan perlahankan pemanduan saya, boleh!". Ok lah jawab pakcik.
Sedang dalam perjalanan tiba-tiba, sebuah kereta Ferrari telah memotong dengan lajunya kedua-dua kereta tadi. Melihatkan keadaan itu, pantang dicabar, Pemandu kereta Porche itu terus memecut laju dan terlupa tentang kereta kancil yang ditarik dibelakangnya. Apalagi, pakcik tu pun kelam-kabutlah, bagi high beam bertalu-talu......
Nak tahu apa yang dibisik pemandu Ferrari dalam hatinya,.....Fuuuh...*%ce*&*la^%%ka$xxx punya kancil laju betul kereta Malaysia, kete Porcshe pun nak dipotongnya dah tentu mahal kereta Kancil ni, Limited Edition kot?. Inilah yang dikhabarkan di negara jiran

6 comments:

PPT said...

Itu belum lagi cerita Kancil B##i lagi, lagi best cerita tu bro....

aimanarif said...

happy den baco cerito abang nie... layan...zas!!!selamat hari raya buat abag harun dan keluarga..maaf zahir no batin ...he

Haron said...

PPT,
Den nak gak dongar,apo cito kancil B##i...

PPT said...

Bro,
Umur panjang kita pi minum-minum nanti saya cerita la...
La nie kalau cerita mesti kena gam la...

Haron said...

PPT
alright, virgo...x-file kot?

PPT said...

Ini dah level-level Ops Viper punya maklumat nie....