Tuesday, September 15, 2009

HARI YANG GELAP

Senja mula berlabuh, Takbir pun berkumandang menandakan sang malam akan tiba. Aku masih termenung, memikirkan perjalanan hidup ini. Anak-anak manyapa sinis, " ayah kenapa tak mandi lagi dah masuk waktu maghrib ni " kata mereka. Dengan langkah yang malas aku menuju ke bilik air yang jauhnya cuma sekangkang kera. " Ayah! lamanya dalam bilik air, buat apa tu? ", tersentak lagi aku yang masih termenung di atas mangkuk tandas. Apalah nak jadi dengan aku, mengelamun saje. Selesai mandi, aku duduk mengadap depan kaca televisyen..Berita jam 8.00 malam. Siapa pulak yang padamkan main suis ni? Alamak gelaplah pulak.....aku ambil lampu picit, cis! bateri lak kong......bergelaplah malam ni. Kak Long! oh Kak Long! mana compass ayah? " Ayah nak buat ape ngan compass tu"? " Nak buat ape lagi, orienteeringlah!"..

3 comments:

ajoy87NF said...

Wah! hebatnyer!
Blackout jer trus bwat night orienteering...
Tabik spring ar bro...

Haron said...

ajoy87NF
Nak biasakan diri dengan compass, teori mesti diikuti dengan praktikal barulah real. ( Ayahku dah mereng.... )

aimanarif said...

salam abg bai...hehe ni mesti semangat nak wat orienteering kat bukit cherakah kan..kan..soba bang oi.. lopeh rayo lah..huhuhu