Thursday, October 1, 2009

AIDILFITRI DENGAN KELUARGA SI CP

Kepada mereka yang tidak hadir pada 30/09/2009 ( Rabu ) semasa actvt orienteering, jangan menyesal kerana tidak dapat berhari raya dengan keluarga Si CP dan merasa betapa kuatnya Sang Lu Tut, Sang Be Tis, Sang Pe Ha dan keseluruhan keluarga Sang Ka Ki menjerit dan meraung. Bukan kerana gembira, suka atau duka tetapi nikmat merasai betapa sengsaranya keluarga Sang Ka Ki ketika itu.
Yang menariknya Sang Te Kak juga menangis, pasal air mineral yang dibawa tidak mencukupi dalam perjalanan melawat 10 rumah saudara mara si CP. Alhamdulillah, masa sampai di rumah saudara si CP(8), adalah pulak open-house...bau kari ayam menusuk Sang Hi Dung...peeh sedapnya! Dengan muka selamba dan tak tahu malu. aku pun bagi salam dan ucap Selamat Hari Raya sambil meminta " kak! minta tolong bagi air sikit leh tak?. Boleh apa salahnya, ada treasure hunt ke?, ye..jawabku ringkas. Dapatlak air dari peti ais. Fuuh....sejuknya, terus ke dalam usus perut. Bersemangat aku untuk teruskan perjalanan ke rumah Si CP(9) dan CP(10). Sempurnalah sudah ziarah kesemua keluarga Si CP sempena Hari Raya AidilFitri tahun ini.
Pi rumah Si CP(7), maaak oi! tingginya....Sang Ka Ki masa tu rasa macam tak mahu saja ketuk pintu rumahnya. Apakan daya, kalau tak pi, taklah lengkap ziarah raya tahun ni. Paksalah juga semua keluarga Sang Ka Ki naik ke atas rumah. Kenapa lah tak pindah ke tempat yang rendah sikit?, senang keluarga Sang Ka Ki nak melawat. Pesanan saya, lain kali kalau nak buat rumah, biarlah dekat-dekat sikit dan biarlah di tanah rata, tak lah susah bebeno keluarga Sang Ka Ki nak melawat. Bukannya tak tahu, keluarga Sang Ka Ki kan usianya dah masuk peringkat veteran...agak2lah sikit. ( u/p: Keluarga Sang Ka Ki semuanya sakit..ambil MC )...apa pun enjoy!!!!!!!!

1 comment:

aimanarif said...

salam..memang best.. sampai x leh nak jalan hehehe..apapun tahniah..selesai juga misi kita..